رنگها و معانی آنها در طراحی باغ ویلا

رنگها و معانی آنها در طراحی باغ ویلا

رنگها و معانی آنها در طراحی باغ ویلا

رنگهایی که یک فرد برای اتاقهای یک باغ ویلا انتخاب میکند در اصل فضای آن قسمت از باغ ویلا را تعریف کرده.

رنگها میتوانند به انسان احساس آرامش و حتی امنیت بدهند و اگر رنگ بخشی از باغ ویلا درست انتخاب نشود حتی می تواند باعث افسردگی شود.امیدومردانی با این مطلبی که مشاورین املاک مردانی تهیه کرده اند از اهمیت رنگها در برخورد فرد و ویژگی رنگها آشنا شوید.

طراحان دکوراسیون داخلی باغ ویلا رنگها را به سه گروه تقسیم میکنند:1- رنگهای فعال   2- رنگهای غیر فعال    3- رنگهای خنثی

رنگها فعال عواطف را به میزان زیادی تحریک میکنند و رنگهای غیر فعال احساس آرامش به فرد میبخشد و رنگهای خنثی اثر عاطفی کمی دارند اما باعث تعادل بین رنگهای روشن و تیره می شود.

در گروه رنگهای فعال میتوان به رنگ قرمز،زرد،نارنجی اشاره کرد.رنگ قرمز باعث شور و هیجان در سیستم عصبی بدن میشود و معمولا از این رنگ بعنوان رنگ حاشیه ای استفاده میشودو اما رنگ نارنجی طراحان از این رنگ در باغ ویلاها کم استفاده میکنند اما اگر از این رنگ بصورت متعادل در باغ ویلا استفاده شود باعث اعتماد به نفس میشود.

رنگهای غیر فعال که شامل سبز ، آبی ، بنفش می باشد که تاثیر آرامش بخش دارد و استفاده از رنگ سبز در باغ ویلا باعث بزرگ به نظر آمدن آن محیط  می شود و رنگ  آبی علاوه بر این ویزگی باعث آرامش هم می شود. اما توجه داشته باشید که استفادهبیش از حد از رنگ آبی باعث سردی و بی تفاوتی میشود و رنگ بنفش که خیال انگیزی را پرورش میدهد و باعث آرام شدن سرشت انسان میشود.

رنگهای خنثی شامل سیاه و سفید و خاکی است.اگر در باغ ویلای خود از رنگ سیاه به میزان متعادل استفاده کنید برازنده خواهد بود در غیر این صورت باعث افسردگی می شود.

رنگ سفید احساس پاکیزکی را نشان میدهد و استفاده از این رنگ در کنار رنکهای دیگر همردانیونی خاصی داردو برقرار کننده تعادل بین رنگهاست رنگ قهوه ای احساس آرامش و راحتی خیال را بیشتر میکند اما باید با ترکیب یک رنگ فعال باشد زیرا احساس خستگی را به دنبال دارد.

رنگهای جفت شوند:طراحان داخلی معمولا هر رگ را با رنگ متضادش جفت می کنند تا جذابیت ایجاد کنند این رنگها به این شرح هستند:سیاه و سفید- قرمز و سبز –زرد و بنفش- نارنجی و آبی همچنین رنگ مقابل قهوه ای نیز رنگ سبز نعنایی است.