راه های ایجاد امنیت در باغ ویلا

راه های ایجاد امنیت در باغ ویلا

راه های ایجاد امنیت در باغ ویلا

 

همه ساله افراد زیادی برای فرار از آلودگی و شلوغی کلان شهرتهران ، در مناطق ویلایی نشین حومه تهران مثل شهریار و ملارد باغ ویلا خریداری می کنند تا برای مدتی از طبیعت بکر و آب و هوای این منطقه استفاده و از فضای شهری دورباشند. به دلیل اینکه این افراد همه روزه در باغ ویلای خود حضور ندارند ممکن از جهت امنیت خیال راحتی نداشته باشند پس بسیار حائز اهمیت است که باغ ویلا کجا و با چه سیستم امنیتی خریداری میکنند. با توجه به تجربه ای که ما در خرید باغ ویلا در شهریار و ملارد داریم در این مقاله به چندین راه حل اشاره و در مورد آن توضیح خواهیم داد تا شما نیز با راه های ایجاد امنیت در باغ ویلا آشنا شوید.

 

راه های ایجاد امنیت در باغ ویلا :

 

 

       1- ایجاد سوئیت نگهبانی و استخدام نگهبان شبانه روزی

 

        2- نصب سیستم های دزدگیر هوشمند

 

        3- استفاده از درب و قفل ضد سرقت

 

        4- نصب دوربین مدار بسته

 

         5- استفاده از حفاظ روی دیوارها

 

         6- خرید باغ ویلا در مناطق شهرکی

 

         7- استفاده از چراغ های روشنایی در نقاط کور یا کم دید

 

         8-  خرید سگ نگهبان

 

 

1 - ایجاد سوئیت نگهبانی و استخدام نگهبان شبانه روزی : امروزه  اکثرا افرادی که خرید باغ ویلا در منطقه شهریار و ملارد انجام میدهند شاهد بنایی با متراژ بین 40 تا 60 متری به صورت مجهز و مجزا برای اسکان دائم سرایداری در باغ ویلا خواهند بود که چنانچه شما این نوع باغ ویلا ها را خریداری کرده باشید مشکلی از این بابت نخواهید داشت و با خیال آسوده و پیدا کردن سرایداری معتمد باغ ویلا ی خود را به آن میسپارید که البته وجود سرایدار در باغ ویلا علاوه بر ایجاد امنیت میتواند در نظم و سر و سامان دادن درختان به شما کمک کند. حال اگر باغ ویلایی خریداری کرده اید که مکانی مشخض برای اسکان سرایدار ندارد میتوانید از بناهای پیش ساخته ویا کانکس استفاده کنید امکانات لازم را فراهم و محیطی آماده زندگی برای آن تامین کنید.

 

2 . نصب سیستم های دزدگیر هوشمند : استفاده از سیستم های پیشرفته و هوشمند یکی از بهترین و کارآمد ترین موارد حفاظت از باغ ویلاست که از آنه میتوان به سیستم های دارای قابلیت شناسایی چهره ، اثر انگشت اشاره کرد.که درادامه به معرفی تعدادی از آنها میپردازیم .

 

الف : سیستم مادون قرمز : این سیستم براساس ارتعاشات و تغییرات دما در محیط فعالیت میکند و درصورت ورود فرد براساس حرکت و دما ورود را شناسایی و دزدگیر به صدا درمی آید.

 

ب : سیستم شناسایی با حرکات ویدئویی : این سیستم با اتصال مستقیم به دوربین مداربسته واقع در محیط باغ ویلا ، تصاویر را دریافت میکند و اگر جسمی در حال حرکت را حس کرد دزدگیر فعال میشود.

 

پ: سیستم دزدگیر مگنتی : این سیستم برای جلوگیری از ورود سارقین از طریق درب و پنجره میشود به این صورت که سیستم دارای دوقطعه است یکی به چهارچوب اصلی و دیگری به روی خود درب نصب میشود و درصورت باز شدن هرکدام ، دزدگیر عمل میکند .

 

ج : دزدگیر های بی سیم : یکی از بهترین وپیشرفته ترین دزدگیرهای در حال حاضر بازار محسوب میشود . اپلیکشین این نوع سیستم ها به راحتی بر روی گوشی نصب شده و قابلیت فعال کردن سنسورهای مختلف مثل شنود ، ضبط تصاویر و ..را دارد و به محض ایجاد هرنوع خطر از طریق شماره ای که قبلا بر روی آن ذخیره شده به صورت پیام و یا تماس به شما هشدار میدهد. یکی از ویژگی های بسیار موثر دیگر این نوع سیستم ، تنظیم میزان صدای دزدگیر ، اعلام قطعی برق میباشد.

 3 . استفاده از درب و قفل ضد سرقت : استفاده از درب و قفل ضد سرقت نسبت به سایر راه های امنیتی هزینه کمتری دارد ولی از اهمیت آن نمیتوان غافل شد. درب های ضدسرقت نسبت به درب های دیگر محکم ترند و به آسانی شکسته نمیشوند علاوه براین اکثر این درب ها دارای قفل های دوسو وچهار سو و همچنین ساخته شده از چوب های بسیار مقاوم و فولادی که عملا ورود به داخل برای سارق را غیرممکن میکنند. البته که آگاهیم سارقین معمولا برای ورود به چنین مکان هایی سعی دارند تا با کمترین صدا کار خود را انجام بدهند پس شکستن در ، کار عاقلانه ای نیست و سعی بر باز کردن قفل های در دارند که نصب قفل های ضدسرقت میتواند مانع موثری باشد این قفل ها دارای هسته آهنی مقاومی هستند که تنها با کلید مخصوص خود باز میشوند و تلاش برای باز کردن آن به هرنحوی ناموفق خواهد بود .

 

 4 . نصب دوربین های مدار بسته : یکی از پرکاربرد ترین روش های حفاظت از باغ ویلاست اکثر باغ ویلا های واقع در منطقه شهریار و ملارد دارای دوربین مداربسته اند یکی از ویژگی های مفید دوربین مداربسته که باعث شده افرادزیادی ترغیب به استفاده از شوند چک کردن تمامی بخش های باغ ویلا به صورت آنلاین از روی گوشی است و این امکان را به شما میدهد که هر زمان نیاز به چک کردن عبور و مرور افراد داشته باشید ازآن استفاده کنید .

 

   5 . استفاده از حفاظ روی دیوارها : برای جلوگیری  ورود افراد از طریق دیوار های حیاط  میتوان با توجه به بودجه از حفاظ های ساده ی شاخ گوزنی  یا فنس های الکتریکی استفاده کرد. حفاظ های شاخ گوزنی قیمت مناسب تری دارند ، برروی دیوارهای حیاط نصب شده علاوه برایجاد ارتفاع بیشتر به دلیل تیز بودن لبه های آن امکان ورود به باغ را سخت میکند. فنس های الکتریکی نصبی شبیه به شاخ گوزنی دارد اما شما میتوانید آن را به گوشی و دزدگیر باغ ویلا نصب کنید تا وقتی فردی به آن برخورد داشت علاوه بر ایجاد شوک الکتریکی قوی به فرد ، دزدگیر به صدا آید و آلارم گوشی به شما هشدار سرقت از باغ ویلا را دهد .

 

 6 . خرید باغ ویلا در مناطق شهرکی : در شهریار و ملارد ، مناطق  تیسفون ، والفجر، ملارد ویلای شمالی ، ملارد ویلای جنوبی و .. جز شهرک های باغ ویلایی محسوب میشوند. یکی از ویژگی های مثبت و بسیار حائز اهمیت در این مناطق ، وجود ورودی مشخص با استقرارنگهبان است که ورود و خروج افراد به داخل شهرک نظارت میشود و همچنین نگهبانی 24 ساعته ، که درتمام طول شبانه در شهرک گردش دارد و از تمام باغ ویلاها حفاظت میکند لازم به ذکر است درگیت نگهبانی ورودی شهرک، دوربین مداربسته هم وجود دارد که تمام شهرک توسط این دوربین ها رصد میشود.طبیعی است که خرید باغ ویلا در شهریار و ملارد به ویژه مناطق شهرکی آنها، به دلیل وجود چنین شرایط امنیتی بالایی که دارد ، بسیار بالاتر از سایر مناطق حومه تهران می باشد.

 

 7 . استفاده از چراغ های روشنایی در نقاط کور یا کم دید : باغ ویلا به دلیل متراژ بالایی که دارد ممکن است بعضی نقاط مثل باغ وباغچه ها ، اطراف استخر ، حیاط خلوت و ... در شب تاریک و دارای دید کمی باشند ، لازم است از روشنایی در این نقاط استفاده شود تا اگر باغ ویلا دارای دوربین مداربسته است  ضبط و ثبت تصاویر به بهترین حالت صورت بگیرد تا در مواقع لزوم عملکرد مناسبی را از دوربین ها شاهد باشید. در غیر این صورت ، اگردر باغ ویلا حضور داشتید و صدا یا حرکتی شما را مشکوک به ورود شخصی به داخل باغ ویلا کرد با وجود روشنایی کامل میتوانید دید بهتر و شناسایی راحت تری داشته باشید و سریعتر اقدامات لازم را انجام دهید .

 

 8 . خرید سگ نگهبان : خوشبختانه امروزه سگ های زیادی وجود دارند که برای نگهبانی از جاهای مختلف تربیت شده اند، سگ ها میتوانند علاوه بر مانع شدن ورود سارق به باغ ویلا ، به دلیل سر وصدایی که ایجاد میکنند باعث ترس واضطراب سارق شده و هم نگهبان را از ورود فردی ناآشنا آگاه کنند. ممکن است خرید سگ برای شما کمی هزینه بر باشد اما وجود آن در کنار نگهبان ، امنیت خاطر شما را بیشتر می کند.

 

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد ، املاک مردانی با کارشناسان خبره و چند دهه فعالیت در حوزه خرید و فروش باغ ویلا در منطقه شهریار و ملارد آماده خدمت به شما علاقه مندان به خرید باغ ویلا در این مناطق میباشد.