بررسی انشعابات برای خرید باغ ویلا در شهریار

بررسی انشعابات برای خرید باغ ویلا در شهریار

بررسی انشعابات برای خرید باغ ویلا در شهریار

هر باغ ویلا  در شهریار و ملارد دارای انشعابات مختلفی  می باشد . در واقع انشعابات است که ویلا را قابل سکونت می سازد . بنابراین  قبل از ساخت و ساز یا خرید ویلا  می بایست انشعابات آنرا بررسی نمایید . در وب سایت املاک مردانی در متن یک باغ ویلا میخوانید انشعابات قانونی منظور این است که انشعابات دارای کنتور بوده و قانونی می باشد . 

منظور از انشعابات باغ ویلا چیست ؟

  1. انشعاب گاز 

  2. انشعابات برق

  3. انشعابات آب 

​انشعابات گاز 

یکی از مهمترین انشعابات انشعابات گاز در شهریار می باشد ، گاها دیده شده است که مشتری به این نوع انشاعابات توجهی نداشته و از باغ ویلا همسایه ها یک انشعاب قرض میکند و یا به صورت موقت اقدام به خرید و تعویض کپسول های گاز نموده و نیاز خود را بدین گونه مرتفع می سازد ، کم بودن فشار گاز در این گونه موارد واقعا شرایط زندگی را سخت میکند ، دردسر هایی همچون پرداخت هزینه به همسایه ها در صورتی که مصرفی اتفاق نیافته یا اینکه فشار کم اشنعابات از جمله مشکلاتی است که ما در خصوص باغ ویلاهایی این چنینی می شنویم . 

همانطور که اشاره شد یکی از انشعابات ویلا یا زمین در شهریار و ملارد  انشعاب گاز است، برای واگذاری انشعاب گاز و نصب علمک گاز مشترکین طبق مراحل زیر است:

  • مراجعه به اداره گاز محل سکونت و ارائه تقاضای نصب علمک به همراه کروکی و آدرس محل مورد تقاضا و ارائه پروانه پایان کار یا  ارائه جواز ساخت به همراه سند مالکیت توسط متقاضی

  • بازدید توسط کارشناس از محل مورد تقاضا و ارائه پاسخ به متقاضی، تهیه گزارش و مشخص نمودن محل علمک.

  • معرفی متقاضی به شهرداری محل برای خذ مجوز حفاری و استعلام از سازمان‌های آب و فاضلاب، مخابرات و برق

  • ارائه مجوز گرفته شده برای حفاری از شهرداری توسط متقاضی

  • انجام حفاری واجرای نصب و انشعابات

 برای درخواست هر یک از انشعابات ساختمان باید به شرکت مربوطه مراجعه کرد؛ مثلاً برای درخواست انشعاب گاز ساختمان باید به شرکت گاز مراجعه و درخواست ثبت کرد، به این ترتیب برای گرفتن دیگر انشعابات ساختمان یعنی انشعاب برق و انشعاب آب و فاضلاب باید به شرکت‌‌های برق و آب مراجعه نمود. بعد از اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب، گاز و برق واگذاری انشعابات ساختمان را انجام دادند، مالک اشتراک انشعابات ساختمان را می تواند به دیگر مالکان را واگذاری ‌کند.

 انشعابات برق در باغ ویلا 

انواع انشعابات برق بر اساس نوع کاربری ویلا یا زمین

انشعاب برق خانگی: انشعاب برق خانگی برای استفاده در واحد‌های مسکونی و تجهیزات متعارف خانگی در مناطق شهری ایجاد می‌شود. طبق تعریف شرکت برق به واحدی که دارای حداقل یک اتاق، یک دستشویی، یک آشپز خانه و یک ورودی مستقل یا اشتراکی با سیم کشی مجزا باشد انشعاب برق خانگی تعلق می‌گیرد. در مناطق روستایی تشخیص مسکونی بودن به عهده شرکت برق است.

انشعابات برق اشتراکی: انشعاب برق اشتراکی برای راه‌اندازی تاسیسات اشتراکی مانند آسانسورها، فن‌کویل، سیستم‌های تهویه مطبوع، روشنایی عمومی و سایر تجهیزات اشتراکی در مجتمع‌ها و شهرک‌های مسکونی و صنعتی استفاده می‌شود. نکته قابل توجه این است که در مجتمع‌های دارای واحد‌هایی با کاربری یکسان تنها یک انشعاب تعلق می‌گیرد، اما اگر تاسیسات مجتمع دارای چند کاربری متفاوت، می‌توان بیش از یک انشعاب برق واگذار کرد.

انشعاب برق عمومی: به  انشعابی گفته می‌شود که برای مصارف عمومی به کار برده می‌شود.

انشعابات آب 

شرایط واگذاری انشعاب آب شامل:

  • شرکت ظرفیت و امکانات لازم براى برقرارى یا تغییر انشعاب متقاضى را در محل مورد تقاضا داشته باشد.

  • ملک متقاضى کاملاً محصور و منفک از املاک مجاور باشد و بر و کف معبر در محل ملک توسط شهردارى مشخص شده باشد.

  • موانعى براى انجام کار شرکت، از جمله حفارى محل موردنظر، وجود نداشته باشد.

  • متقاضى هیچ‌گونه بدهى بابت بهاى آب و فاضلاب در محل موردنظر یا هر محل دیگرى به شرکت یا سایر شرکت‌‌هاى آب و فاضلاب وابسته به وزارت نیرو نداشته باشد.

نکته مهم برای خرید ویلا با امتیاز نصب انشعابات در شهریار و ملارد

ممکن است ملکی که تصمیم به خرید آن دارید، آب، گاز و برق داشته، اما کنتور نداشته باشد. شرکت برق و گاز به راحتی به ویلاهای غیرمجاز انشعاب آب و برق و گاز نمی‌دهند. پس نقش مشاور املاک در اینجا کلیدی بوده و داشتن سند تک برگ برای باغ ویلا نیز اساسی آن می باشد ، دیده شده است که باغ ویلا لوکس و برندی که چشم هر مخاطبی را خیره میکند دارای انشعابات کافی نبوده و قیمت آن افت زیادی می کند . برخی سازنده‌های ویلاها برای اینکه هزینه زیادی هنگام ساخت نکنند از خانه‌های اطراف به صورت موقت آب و برق می‌گیرند، اما این موضوع را با خریدار ویلا در میان نمی‌گذارند. با این شرایط شما می‌مانید و یک ویلای بدون انشعابات که باید با مدت‌ها دوندگی به اداره‌های مربوطه بروید و با صرف هزینه‌ای زیاد اقدام به خرید قانونی کنتورهای آنها کنید.

پس هنگام بررسی سند ویلا مطمئن شوید که انشعاب آب، برق و گاز را دارد؛ زیرا برخی از ویلاها با هم به صورت اشتراکی از یک انشعاب استفاده می‌کنند ، همچنین این را در مورد ویلاهای شهرکی و یا ویلاهایی که در یک کوچه قرار دارند و زمین تفکیک شده است در نظر داشته باشید املاک مردانی مشاور شما در این زمینه پیشنهاد میکند قبل از خرید باغ ویلا در شهریار از مشاوره رایگان ما استفاده نمایید ، ما از شما یک تلفن دوریم ، صاحب ویلا وقتی برای کاهش هزینه به اقدام به دریافت گاز و آب و برق جداگانه ننموده است و  انشعابات شهرکی با انشعابات خصوصی در تناقض است، اگر انشعابات خصوصی نباشد شما مالک تام‌الاختیارش نخواهید بود.

پس در خرید ویلا در شهریار و ملارد  دقت لازم را برای انشعابات آن نمایید  زیرا هنگام سکونت در این ویلاها با دردسرهای زیادی مواجه خواهید شد و باید مبلغ هنگفتی را برای دریافت این انشعاب‌ها از شهرداری یا دهیاری پرداخت کنید. با این شرایط خرید باغ ویلا در شهریار بیشتر شبیه یک جمله تعارفی خواهد بود؛ زیرا در حقیقت شما بهای بیشتری از آنچه در نظر داشته‌اید باید برای خرید ویلا در شهریار کنار بگذارید.

 


اگر به دنبال خرید ویلا بدون دردسر و خرید ویلا و زمینی با انشعابات نصب شده هستید، باید با یک مشاور املاک خوب و باتجربه مشورت کنید. تیم حرفه ای و متخصص مشاورین املاک مردانی