محوطه سازی در باغ ویلا

محوطه سازی در باغ ویلا

محوطه سازی در باغ ویلا

 فاکتورهای مهمی در باغ ویلا وجود دارند که به صورت مستقیم در قیمت باغ ویلا تاثیرگذارند وجود افراد با تجربه در زمینه خرید و فروش باغ ویلا میتوانند در این امربه شما کمک کنند. مشاورین خبره در املاک مردانی با چند دهه فعالیت در زمینه خرید وفروش باغ ویلا در منطقه شهریار وملارد میتوانند شما را برای خریدی امن ومطمئن یاری کنند . 

یکی از المان های اصلی و تاثیر گذار در هر باغ ویلایی ، فضای ورودی و محوطه سازی آن است که در وهله اول خریدار با آن روبه رو شده و به صورت کاملا مستقیم با خرید و یا فروش باغ ویلای شما ارتباط دارد اگر این فضا را به بهترین حالت ممکن ایجاد کرده باشید در همان بدو ورود مخاطب را جذب و تا 60 درصد در جلب نظر او موفق خواهید بود. حال این سوال به وجود می آید که محوطه سازی و یا فضاسازی چیست ؟ و چگونه میتوان محوطه ای جذاب ایجاد کرد ؟

محوطه و یا فضا سازی هنر تنظیم و طراحی عناصر مختلف  بر پایه یک سری اصول و استاندارد مشخص است که هدف نهایی ایجاد فضایی خارج از ساختمان به صورت ثابت و با استفاده ار المان های مختلف است که بر زیبایی شناسی و ایجاد فضایی جذاب در عین حال هوشمندانه موثر خواهد بود.

 

از چه المان هایی برای محوطه سازی باغ ویلا میتوان استفاده کرد ؟

در محوطه یک باغ ویلا بسته به شرایط آب وهوایی ، متراژ باغ ویلا ، بودجه و سرمایه مالک ، در آن میتوان از آلاچیق با سبک های گوناگون ، استخر ، سونا ، جکوزی با تاسیسات و تجهیزات متفاوت  ، برکه ، آبنما ، آتشگاه ، باربیکیو ، قفسه حیوانات ، زمین بازی کودکان ، ایجاد فضا های خاص برای درختان ، درختچه های گل ، چمن مصنوعی و ... استفاده کرد. باغ ویلاهایی که در منطقه شهریار و ملارد ساخته شده اند اکثرا دارای درختان سرسبز و درختچه های گل ، استخر و باربیکیو هستند هرچه لوکیشن و نوع باغ ویلای ساخته شده خاص تر باشد به میزان این امکانات در محوطه اضافه شده و به تبع ، قیمت آن هم افزایش پیدا خواهد کرد این تنوع درانتخاب،  این امکان را به شما میدهد تا باهر بودجه و متراژی که مد نظر دارید بتوانید در منطقه شهریار و ملارد باغ ویلا خریداری کنید .

بسیاری از افراد برای فرار از آلودگی هوای تهران و ترافیک مسیر شمال کشور در ایام تعطیلات ،  به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب ، نزدیکی به تهران و عدم ترافیک و رسیدن سریع به مقصد و استفاده  بهینه از زمان و تعطیلات ، منطقه شهریار و ملارد را برای خرید ویلا و باغ ویلا انتخاب میکنند. پس بدیهی است که سازندگان باغ ویلا در این منطقه از اولین و مهم ترین المان ، درختان و درختچه های گل در محوطه باغ ویلا استفاده کنند تا بتوانند افراد بیشتری را جذب طبیعت باغ ویلا کرده و امکان خرید را بالا ببرند . البته قبل از اقدام باید به نکات زیر توجه داشت :

1 – تعیین دقیق متراژ مناسب برای کاشت درخت

2 – اتخاب محل مناسب برای فضای درختان با توجه به نور

3 -  تامین آب مورد نیاز برای آبیاری درختان

4 – خرید درختان یکدست و متناسب با فضا

5 – پوشش گیاهی منطقه

6- میزان رطوبت

7 – حداقل و حداکثر دما در منطقه

 

در محوطه سازی باغ ویلا ها سبک های متفاوتی وجود دارند که میتوانید با توجه به سبک طراحی بنای باغ ویلا آن را انتخاب کرده و پیاده سازی کنید در ادامه این مقاله تعدادی از این سبک ها را معرفی میکنیم تا بتوانید با شناخت دقیق ، فضایی مناسب با باغ ویلای خود طراحی و اجرا کنید .

سبک شرقی : در محوطه سازی به سبک شرقی ظاهری ساده ، بدون شلوغی ، درخت کاری و فضای سبز کانونی مورد توجه است به این نوع سبک ، سبک ژاپنی هم گفته میشود که در آن نظم و هارمونی در درجه اول اهمیت قراردارد از المان های حائز اهمیت و پر کاربرد در این سبک میتوان به مجسمه های سنگی ، حوضچه های آب ، پل های گیاهی همراه با درخت های سرسبز اشاره داشت.

 

محوطه سازی در باغ ویلا

 

سبک مدرن : یکی از پرطرفدارترین نوع محوطه سازی به شمار میرود این نوع سبک را میتوان به صورت کاملا دقیق با نظر مالک پیاده سازی کرد البته که باید به هماهنگ و همگون بودن المان های استفاده شده در فضا هم توجه داشت در محوطه سازی به سبک مدرن به راحتی میتوان از خطوط زاویه دار و منحنی برای ایجاد فضایی جذاب و لذت بخش استفاده کرد . نمونه ای از طراحی مدرن را در تصویر زیر میتوانید مشاهده کنید .

 

محوطه سازی در باغ ویلا

 

 

سبک مدیترانه ای : شاید از نظر شما هم استفاده از این نوع سبک چندان متداول نباشد اما منحصر به فرد بودن شیوه طراحی آن مورد توجه افراد با سلیقه های خاص قرار میگیرد در سبک مدیترانه ای معمولا از گیاه های رونده بر روی دیوارهای بلند و کشیده ، فواره های بلند ، رنگ های ملایم در فضا ، ایجاد فضاهای محصور و دنج ،سنگ های بزرگ و کوچک در محوطه ، استفاده میشود،  آلاچیق و آبنما جذاب نیز در این نوع سبک پیشنهاد میشود.برای ایجاد فضای سبز ، در سبک مدیترانه ای پوشش گیاهی انبوه و یکدست اجرا نمیشود و معمولا از پوشش گیاهی به صورت تنک استفاده میشود که از همان ابتدای ورودی باغ ویلا آغاز و همراه با عطر خوش آیند تا انتهای مسیر شمارا همراهی میکند.

 

محوطه سازی در باغ ویلا